tirsdag 1. mai 2012

Valpene har nytt tilholdssted!

Igår var det på høytid å flytte valpene ned i stua. Hadde nok gjort det før om det ikke var for jeg var bortreist i helga, så tror dem var veldig klar for litt mer actiona og mer plass boltre seg på :)








Dem har nå dobbelt så stor valpekasse, og er midt i smørøyet, så da får dem med seg alt av lyder og aktiviteter i huset. Både støvsuger og stavmixeren gikk i går, så dem skal vel bli godt herda på den typen lyder. Disney channel står å går omtrent hele dagen, så spørs om ikke den må stå på for at valpen skal få sove når den flytter til sitt nye hjem ;)

Fine sovestiler ;)

Frøken lilla 

Herr grå



herr blå

Herr blå 

Etter at Herr grønn gikk i matskåla til mamma Celia i går ettermiddag, var det en klar indikasjon på at nå er det på tide prøve litt mat!


Så på kvelden fikk dem sin første tur ut på verandan og fikk smake litt fast føde. 

Herr blå var den tøffeste, han syns ikke det skummelt i det hele tatt, han gikk med hevet hode og syns det var bare gøy. De andre syns det var litt mer skummelt og hadde en litt mer krypende atferd først. Herr grønn ville helst sitte i fanget i starten, men da maten ble servert da glemte dem alt det skumle! :) 

Herr blå me frøken lilla i bakgrunnen

Tøffe herr blå

Frøken lilla byr opp til lek

Herr blå går målrettet ;)

Frøken lilla får smake litt "grøt"

Amelia syns det er stor stas få gi den sitt første måltid

frøken rosa

Herr grønn

Herr grå og herr blå

frøken rosa

Frøken lilla

Herr grå - frøken lilla - frøken rosa - herr grønn

Etter 3 uker kan en forhåndsregistrere dem i NKK. Så igår satt jeg meg ned å skulle ordne dette. Dem får da en egen forsikring, til nå bare forsikret gjennom Celia sin avlsforsikring, dem får også registreringsnummer i NKK. 
Men nå er det visst helt nytt registreringsopplegg i NKK, så jeg må ha klare navnene dems. Tidligere registrerer en ikke navn før den siste registreringen når en setter på eier. Jeg vet jo ikke hvilken valp som flytter hvor ennå, og er det noen som ønsker et av navnene jeg finner som daglignavn er det jo greit at den valpen får navnet i stamtavla. Må nok utsette registreringa bittelitt, i mellomtiden sette meg ned å finne fine latinske H-navn :) 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

kennel@carvecanem.no