onsdag 2. mai 2012

navn



Siste dagene har jeg tenkt og tenkt på H-navn. Jeg skal jo ha det litt fancy da :p og har ikke gjort det lett for meg selv, må nesten følge trenden :)
Navnene er på latinsk og skal helst bety noe eller så må dem være ganske stilige.

Sist var det Filius og Filiola, som betyr datter og sønn, siden Enya fikk bare to stk :)




Blir jo veldig glad om hunden forblir hetende et av navene jeg gir den, men dere står fritt fram til å kalle den akkurat det dere vil :)
Navnene jeg har sett på hittil er som følger

Guttene:

Carve Canem Hypatius Hercules
Carve Canem Hypatus Hugo
Carve Canem Honorius  Helios

Hypatius og Hypatus betyr begge Supreme
Hercules er sønnen til Zeus
Hugo betyr hjerte
Helios var også en gud, som ser alt som skjer på jorda og fikk Rhodos av Zeus.
Honorius betyr ære

Jentene
Carve Canem Helier Harmonee
Carve Canem Hilarius  Hera

Helier og Hilarius betyr joyful og happy
Harmony ligger i navnet
Hera betyr kommer snart...kan vel passe på en litt bedaglig Eurasier som bare måååå snuse ferdig før den kommer ;)

2 kommentarer:

kennel@carvecanem.no